Khamis, 24 Disember 2009

hepy holiday 1


cuti?

ahah ini hasilnya.

nilaikanlah sendiri keberhasilannya..tak yah gune kayu ukur NKRA ke hape ke..sume tu x perlu..bia gamba jd bukti sahih.


episod 1.

Lepak kat Tepeng jeh hehe..



separuh drpd kenkawan aku yg masih hidup..harap terus hidup laa pahni sekurang2nye sampai sem depan..pahni cuti lagi kan..yg due ekor tu cuti terus dah..tinggal aku ngan yg baju belang tu jeh.

kat mane ni? Taman Tasek Tepeng.. Darul Kedamaian.

Taiping = Kedamaian.



kat belakang tu tower MPT..majelis perparitan taiping ngeh2..bukan bukan, perbandaran..dah jd bandar lame dah tepeng ni..biler la plak nak nek tarap jd bandaraya..



haa ni la ghupenye tasek yg berairkan air tasek di taman tasek taiping..air dye ade kaler biru, hijau ngan kaler jernih..

jernihnya
dari mata airmu

.den suko lagu nie.



ade sape2 yg tengok citer Sepi? aku x tgk tp kabarnye, ni la tempat pelakon2 dye date mase pengarah filem tu shoot action diorang..sape tah, Sufi kot..neber mind.

tp area ni mang nice ntuk difilemkan.

kat dlm tu de ikan toman ngan segale mcm jns ikan..ikan mulut merah pun byk tp main kat permukaan je..ikan2 jns ni memerlukan kaki pancing yg cukup berwibawa untuk ditekelkan.



ni rakit saiz mega..main kat tasek..mase ni dye nak mendarat dah..sebelum tu de ramai pasenger tp tah camne tah, tetibe drebar dye hangin pastu trus dye humban sorang2 masuk tasek...malangnya kejadian tersebut tak sempat dirakamkan.

nampak kat blakang tu?

tu la Bukit Larut..

org bese hiking..atas tu de memacam hasil peninggalan penjajah..paling byk hasil tinggalan Maxwell..tp yg best skang ni kat atas tu bunge tulip la kot..

jujur dan ikhlas, aku x pnh pun sampai kat bunge tu lg hahaha..

Taman Tasek ni kat kaki bukit, dekat ngan Batu Hampar ngan Zoo..kire dekat2 laa sng ckp..taruk minyak due hinggit full korang leh tawaf area ni..memang nice.

petang2 bersiar sambil preng preng moto kat sekitar area ni sangat mendamaikan..klu rajin stop kat depan Zoo ushar la sape2 yg cun hehe..terbekenan kalu leh ajak monggek hahaha..aku x penah sumpah!!!!!!!!!!!!!

kalu lajak mai keluar sket, leh pusing penjara Taiping..the oldest 1 in Mesia..x jauh dari situ de muzium and rumah warisan..

Taiping de tak kurang 6o benda yg 1st wujud kat negara kita ni.




tapi yg ni bukan the oldest n not the 1st kat mesia..

mcm pekerja kontrak je sekor2..ngelat tym keje la ni..penyapu sume disorokkan dah semate2 nak suh aku amek gamba..



tlg percaye gamba ni adalah hasil dr kamera yg mamat baju merah tu..dye yg amek gamba ni..gune teknik pantulan..kire kamera canggih la ni..paling canggih sbb dye leh amek sekali ngan gamba org yg tangkap gamba tuh..dasat betul teknologi skang ni kan..tp tu imajinasi aku je laa..tipu jeh hehe..

memandangkan aku x suke bergambar tp suke benar amek gamba, maka akulah yg telah menghasilkan gamba ni dan semua gamba2 di sini, dengan izin Allah swt..



adakah mereka senget?

aku terpakse ngaku, ye..

[sori bai ngeh3..sem ni mai penang aku tunggu]



part paling aku hangin sbb sume x nak dgr ckp aku..dah jd mcm gamba In-team je..



ha yg ni memang aku x jangke akan jd camni..aku suh pose cam len tp sekor2 berebut nak dok depan..last2 aku amek je then trus belah..

sebelah jambatan ni de jambatan lagi satu..kat tgh2 jambatan tu de wakaf..kat wakaf tu la aku nampak satu kapel ngan syok date..cessss..kuwang hasam..tak lestari betul.

sebelah jambatan ni plak Zoo..ikut aty aku mau aku sumbat je kapel tu sekali ngan bdk2 kat atas ni dlm Zoo..kompem tiket laris sepanjang tahun ngeh3..kayo aku jd egen.


...............tetttttttttttttt.......

abes dah hehe..gamba byk lg tp mls la nak upload..nak bebel pun satu part dah..

pape pun cuti ni sangat la meriah..de byk lg episod ni kak..tunggu okes..hehe

okai..daa..


-geng anak alam-

0 comments: