Rabu, 10 Mac 2010

Ceriter Pasal Test

Jam 8 mlm tadi aku ada test untuk paper HET 122 Study of Language. Bladi heck. Susah giler. Kalau aku tak stadi mesti tak leh jawab, sebab tu tak leh jawab td sebab aku memang tak stadi. Tak guna betul soalan, eh silap, tak guna betul aku..adoyai.

Tapi nak share sket somthin. Citernye tadi, test tu durasinye sejam je. Itu ikut ketetapan jam Geneva yang ditetapkan oleh lectr aku la. Tapi test td diguide oleh dua orang calon doktorat beliau, seorang dari Perancis n sorang lagi mebi dari Iran, or somewhere from Arab la kot.

Yg bestnye, pak arab ni pemurah. Dye cakap if you need extra times, it’s ok I’ll give you 15 minutes plus. Tapi yg Perancis ni takmo bg extra-extra. Dia cakap sharp on 8 everibadi must pass up your sheets. Shit, kata aku pula hehe..

So kat sini nampak kotradiksnye. Pak Arab ni aku fikir seorang yg dermawan, berfikir atas prinsip kemanusiaan jauh melebihi prinsip perundangan yang manusia sendiri cipta. Undang-undang betul, mendisiplinkan manusia tetapi asas kemanusiaan untuk bersifat prihatin tu bagi aku, jauh lebih mulia dan berkesan dlm membentuk keperibadian.

Tu je. Selamat malam semua. Esok mau balik kg huaahahaha… salam

0 comments: