Jumaat, 15 Oktober 2010

Amal Kaseh.




Alhamdulillah..semuanya ikut perancangan =)

Buat pertama kali, saya akan ke rumah anak yatim bagi menjalankan kerja-kerja amal di sana. Agak lewat sebenarnya kerana pada usia begini baru hendak jenguk dunia anak-anak malang ini, tetapi biarlah langkah pertama ni membawa anjakan yang lebih besar kelak, insya-Allah.

Semalam, bersama rakan-rakan, kami bertungkus-lumus menyediakan alatan-alatan yang akan dibawa pada hari Sabtu ini. Masing-masing sibuk dengan kerja yang diagihkan. Saya cuma membantu menggunting huruf-huruf blok dan memotong lipatan kertas keras yang diarahkan. Niat nak tolong lebih tapi risau bila tengok semuanya tekun dengan bahagian sendiri. So, banyaknya saya cuma jadi pemerhati ajelah =).

Apa yang menarik semalam, saya berada dalam kumpulan manusia yang berbeza kognitif. Rakan-rakan saya kesemuanya dari aliran berbeza berbanding saya dan seorang lagi rakan dan kebetulan, hanya kami berdua saja yang berusia lebih (sedikit saja hehe..). Yang menariknya, kerja-kerja kami boleh dikatakan melibatkan aplikasi seni dan sastera. Namun kerana yang mengepalai dan mendominasi kerja semuanya budak sains, maka ia kelihatan janggal! Apa-apa pun inilah keunikan berada di USM, menggabungkan manusia yang pelbagai akar fikir.

Semoga segala perancangan kami terus berjalan lancar dan menjadi realiti, esok..insya-Allah.

2 comments:

hayani berkata...

anak2 kecil mampu berikan kita kegembiraan juga ketenangan yang kita tak pernah sangka2 kan..fahami lah jiwa mereka.memahami apa yang kita tak pernah faham...

hayani berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.