Jumaat, 11 Mac 2011

Wahai Wanita-wanita kami..


Assalamualaikum..

Kehadapan sekalian wanita kami,

Ini surat terbuka yang harus dibaca oleh terutamanya para wanita dan juga lelaki-lelaki yang sayangkan wanita mereka. Ini surat terbuka yang kandungannya harus jangan disalahtafsir, sebaliknya diterima juga dengan hati yang terbuka.

Kami lelah, wahai wanita. Tidaklah kami seronok dengan aksi-aksi anda akhir-akhir ini. Muktahir ini kami begitu lelah dan sesak melihat anda wahai wanita-wanita yang berpakaian tetapi telanjang. 

Bukanlah kami ini lemah nafsu atau tidak tertarik tetapi kami minta anda wanita-wanita lekaslah sedar bahawa kami ini lebih-lebihlah bernafsu, justeru awaslah. Kami tidak mahu dipersalahkan jika kami menguasai dan melayani nafsu-nafsu lelaki kami yang memang sudah tertulis ia akan tertarik kepada wanita. Kelak anda wanita-wanita juga yang susah. Sekali lagi, usahlah disalahkan kami jika itu berlaku.

Wahai wanita-wanita, adapun kami ini pelindung tugasnya, tetapi jagalah juga diri kalian kerana kami ini tetap bukan mahram kalian selagi tidak diiktirafkan syarak. Meski kami ini kalian kasihi atas nama teman-teman kalian yang intim, tetapi kami tidak mampu melindungi kalian dari bisikan para syaitan yang senantiasa menantikan peluang. Justeru kami merayu, jagalah juga diri kalian wahai wanita-wanita. Bantulah kami menjadi teman yang diredhai. Kami mahu mengasihi kalian wahai wanita-wanita setulus hati, bantulah kami.

Barang harus diperkirakan juga wahai wanita-wanita bahawa kami ini lelaki maha besar tanggungjawabnya, ada waktunya kami kesasaran, banyak waktunya pula kami kekhilafan. Tapi usahlah segera kami dihukum kerana kami ini hamba juga tarafnya. Mulia kami, hina kami, di mata Tuhan kami semua sama, melainkan atas takwa kami. Jadi perbataskanlah galak kalian wahai wanita supaya kita tidak sama-sama terbabas.

Wahai wanita-wanita, ketahuilah pada diri kalian banyak sekali fitnah-fitnah ke atas kami. Dari ubun-ubunmu hingga ke hujung kuku-kukumu, jika diperhiaskan, bisa menawankan hati dan pandangan kami, lebih-lebih lagi pada dada-dada kalian. Tutupilah dengan pakaian bermaruah, supaya yang mampu kami tatapi cuma kecantikan yang dihalalkan dan supaya kami kekal memuji Tuhan, bukannya kalian.

Wahai wanita-wanita, di perjalanan ini, kami tempang tanpa kalian. Dunia sepi tanpa kehadiran kalian. Kami menghargai wujud kalian tetapi tahulah juga kalian, tempatmu bukan sebagai tuan. Jadi berdirilah bersama kami sebagai pembantu yang paling setia, memimpin kami sejalan para mujahadah. Kami benar bimbang, andai kami tergelincir kerana kalian, tapi kami lebih bimbang jika kami yang menjerumuskan kalian ke lembah kehinaan atas daif akal kalian. Maka kami mohon, kalian persiapkanlah diri kalian sebagai para pembantu kami di medan juang ini.

Akhir sekali, ketahuilah wahai wanita-wanita kami betapa kami mensyukuri anugerah Tuhan pada diri kalian. Kamu wahai wanita-wanita adalah kiriman Tuhan untuk kami permaisurikan di suatu sudut yang mulia, tetapi andai kalian sendiri yang menghinakan diri kalian, apa lagi daya kami melainkan terus mengadu kepada Tuhan. Andai kami mengadu, anggaplah kalian sudah jauh kesasaran dan harus diselamatkan oleh Tuhan. Justeru pilihlah jalanmu wahai wanita-wanita kami.

 Ini sahaja pesan kami berisi luahan dan pengaduan, tulus ikhlas dari kami lelaki-lelaki yang sayang akan kalian. Hingga bertemu lagi.

0 comments: