Rabu, 24 Februari 2010

Hepi Holiday CNY- Piknik Tym/Adoyai..

-edisi tertangguh/terliwat-

Lokasi Kejadian : Lata Rambung, Sg.Siputeh, Selama, Perak
Nama Aktiviti : Piknik
Jenis Kegiatan : Berfaedah (dgn sedikit unsur2 kurafat, tahyul, erotis yg disengajakan dll) Peserta : Tiga Lelaki Dewasa (wanita tak dibenarkan join kami)
Masa : Rembang-rembang tengah hari sampai petang esoknye
Tarikh : Tak ingat plak huhu..
Penaja: Syarikat Anak-anak Din @ Li & Co.
Firma Insuran : Lim Tat Finance.
Tarikah Siaran : Mula hari ni sampai next post.

-cekidout bebeh-



Lubuk Gajah.

Aku tak tau sejarah name lubuk ni tp orang ckp, dulu2 gajah hutan (memang gajah hutan pun kan huhu) suke berendam kat sini. Kire port diorang la tym summer ke, kemarau ke mcm skang ni..tp gajah dah xde dah..

tp lokasi kami port bkn kat sini..ni kire area paling muara la. Lokasi sebenar jauh lg hehe..



Area persawahan.

sini org tanam padi.jenis padi aku tak p cek pulak kat mardi jenis ape.kabarnya jenis yg producekan beras laa..beras tu plak kaye ngan sumber tenage..tenage atom ngn geoterma org ckp..tah la betul ke x..

ni pun jauh lg actly dr lokasi kami tuju. Name tempat ni Kg. Garok Utara..tp aku x pernah jumpe pun versi selatan, timur ngn baratnye.



Lokasi di tuju.

eh dah sampai dah??

haa ni la juadah tgh hari tu.giler lapor..ade ke patut ni je kenkawan aku preparekan..hangin betul la..jejauh travel ni je yg mampu.adoyai..

sekor-sekor aku sekeh pastu.

aktivi penyediaan sarapan tgh hari

actly makan tgh hari tp sbb megi je so dah jd mcm sarapan je la.tp tgk la, eksen memasak kemain lg..sekor2 bajet terer tp hampeh. sekor tu tonggeng2 tiup api tp yang kuar banyak asap je..

aku tengok je..mang xleh harap sekor2..nak aku jugak yg buat..sori laa..aku tym ni sibuk skodeng..giler best hahaha..

Boleh caye ke??

memang tak boleh..aku skodeng budak2 ni la actly..skodeng dr atas batu besar tgk depa buat keje ke tak..yg sekor tu x habeh2 tiup asap..yg sekor lg tgk gaye mcm nak main pondok2 je..tak paham betul aku.

secare geografinye, musim kemarau kompem la senang nyalekan api kan..ni tak..nak masaknye megi je pun..adoyai (bak kata Ata, kan sayang hehe..)

Tgk tu..muke dah give up.

aku terus skodeng..skodeng gune Wp550i aku..aku nyorok blakang pkok ni tgk diorang buat keje ke tak..aiceh terkantoi plak..depa npk aku daa..

brader baju kaler biru kuning tu dah hangin kat aku..padan muke mu bai..aku dah cakap lain kali bwk je tong gas mak mu tu..x nak, degil sgt..

secara kilometernye, umah dye la yg paling dekat..so mengikut perkiraan sifir kimia mudahnye, mang dye laa yg patut preparekan sume barang2 kan..xde la kelam kabut sgt cmni..adoyai, kan Ata kan..adoyai..



Hutan Simpan Bintang Hijau.

Kami port kat kaki Gunung Bintang, kire best laa..menurut fakta Kajian Tempatan yg aku blaja mase Darjah 4 dulu, Kaki Gunung Bintang mempunyai air yg paling dingin kat Malaysia.

mang sejuk bai..aku pepagi klu mandi mulut berasap je..kat tempat aku ade 4 air terjun..sume best belake.

nak melancong?? boleh2 hehe..rumah Pak No@ Bapak Shahril@ Pak No Tok Bilal sediakan servis Homestay..adik2 dye lawaaaa hahahaha..

Secara topografinye, air terjun Rambong ni terbahagi kpd due aliran..satu air deras mcm kat atas ni yg sesuai untuk xtvt tak berfaedah n leh ngancam nyawa spt rafting etc (aku haram tak pernah berani nak buat xtvt ni..betul2 xde faedah huh) dan satu lagi arus tenang kat sebelahnye.


Ni contoh arus tenang..memang tenang abes la haha..ngantuk je tengok..

kat sini gak pnh jd lokasi shooting a few numbers of local telemuvis mcm Chah dulu yg pnh tayang kat Tb3..lelain tak ingat.



actly area ni juz near the Lubuk Gajah..dua arus ni bertemu kemudiannya dlm bentuk cabang..tak jauh pun.tp aku x pernah turun sini..xde keje nak turun hahaha..




Ni pemandangan biase kat area sini..kawasan tanam sayur ngn strabery..blacberry, blueberry ngan berry-berry(biri-biri).


brader ni poyo..aku anti giler vavi ngn mamat ni.tak tahu nape..mang anti habis laa..eee..anti anti..sbb dye naik moto antik aku kot..


hari tu gak aku terjeremoh (bahasa patani@rasmi aku bermaksud terserempak) ngan puak Bio USM..diorang buat research pe ntah kat sini..tp buat tak kenal je laa hahaha..


Last hehe..ni gambo arus deras..kat atas tu actly de satu ristricted area..sape ceroboh kena liwat hahaha..xde la..tp mang de satu area haram kat atas tu..org Gomen punye..tah ape aktiviti tak tau laa.pagar berduri..org kg pun tak tahu tempat ape.yg sure sgt lah besar saiznye..kat atas tu gak ade satu empangan tmpt bekalan air bersih ntuk penduduk tempatan.

-sekian-


edisikhas

go green

genganakalam

0 comments: