Selasa, 11 Januari 2011

Etika - Artis dalam Kelas Aku?


artis dalam kelas aku? wow..hehe


Td aku didatangi sorang student. Wajahnye sugul. Walaupun comel, tp nampak benar kesugulannye. Aku kenal budak tu. She is one of my student. Aku pun tanye hajatnye datang ke mari. Dia senyum tawar. Dia pun habaq mai kat aku slowly, rupanya dia ada masalah. Haishh..camna ni..aku pun putar ligat cari alasan. Nak dengaq ke tak? Etika..etika…adoyai.

Lastly aku decide, tak salah mendengar. Wlupun mebi tak mampu nak tlg (harap2 bukan masalah kewangan laa huhu..aku pun pokai skang ni), at least aku mendengar pun dah cukup bg budak ni. Lagi pun time tu cume aku ngan dia je. Tak salah kot.

So dia pun start menghabaqkan kpd aku segale masalah yg menyugulkan muka comelnye tu. Sekali alahai, masalah cintan cintun rupenye. Tp sebagai mantan kekasih (ngeee hehe..) aku rase aku faham situasi dia ni. Ok, 1st thing to do, jangan tunjuk simpati. Ini bukan mslh yg sepatutnye dilalui oleh bebudak skolah. Form 1 plak tu..ishh laa.. 2nd, jangan tolong selesaikan. Ok.  Due tu je dulu etika yg aku putuskan dlm kes ni. Ofkos I am not a cekgu kaunseling..

Lepas itu ini sekian-sekian (maaf, masalah beliau tidak boleh dikongsikan..now go to the next part of my story..)..maka tibalah saat yg aku tak sangke-sangke..ishh laaa..nak habaq ke tak ni kat sini? Takpa, sekadar berkongsi pengalaman, xpe kot..buat Wani Fatin yg bakal beramali tak lame lagi, sila take note ye..

U know, she asked me, Sir single lagi? Errkkk..apekah? Wow!! Budak-budak skang sgtlah ke hadapan. Inilah wawasan negara yg benar-benar mampu dicapai kalau ade digariskan oleh Tun M dulu. I then said, Ohoo..(sambil tergelak macho)..sory, cikgu dah bertunang!  hehe..inilah jawapan yg telah dimuktamadkan lame sebelum aku dtg lapor diri kat skolah ni. Etika peribadi kne jage jugak kan.

Then, she asked me again, Sir ada pesbuk? Hmm…this time again, aku kne pertahankan etika aku seniri. Wlupun xde dlm sebarang garis panduan keguruan yg guru itu tak bleh berkongsi pesbuk ngan anak muridnye (ofkos la xde sbb Falsafah Pendidikan Negara digubal lame sebelum Mark Zuckerberg – Pengasas FB-  lahir), tapi aku decided ntuk wujudkan satu ruang personal yg khas antare aku ngan students. Maksudnye, ruang yg tak boleh dicerobohi.

Bg aku, sangatlah kurang molek klu bebudak tu tau fesbuk aku..mau hilang respek diorang kat aku. Klu pasni jd keperluan, mebi aku wujudkan akaun baru insya-Allah. Yg pasti akaun baru tu akan lebih sopan dan skema la kot hihi..boley ke?

So aku jawab, Sir dah lama tak layan Fb…. =)

One more thing, in my class also ade sorang artis kecil. Mebi ade yg perasan kot, sorang Idola Kecil asal Penang bername Hada (klu tak silap itu la name yg dia gune dlm program tu) is my student n esok she’ll performing a song for my class…aku yg mintak dia nyanyikan lagu tu hehe..Uptown Girl. Mampuih la hang kena gelak..lagu ni ade dlm silibus (sepatutnye aku yg nyanyi hee....).

Ok, sekian dulu.

P/S => aku try google gambaq Hada tp x cam yg mana satu.

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

hahahahhaaa cobaan...dah agak dah...

Tanpa Nama berkata...

kenap artikel kali ni comel sgt???
arghhh..terlambat bace plk..
apepun gud luck..
tahniah sbb dh jd guru n all the best la..
suke etika tu,..klu boleh pertahnkn smpi bile2,,,hhaha,,cam lwk pun ade..
klu x kebertan, blh tau cekgu ape? xsilap ade tulis sir,, is that mean english teacher???