Memaparkan catatan dengan label balkis. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label balkis. Papar semua catatan

Jumaat, 4 Mac 2011

BaLkiS diHaTi Part.2


Semalam pak cik crito pasal Balkis. Ado yang dah paham apo itu Balkis, kan? Beliau bukanlah sejenis makhluk Allah dr spesis pompuan, jauh sekali wanita. Balkis ni, pak cik ulang balik, ialah akronim (ingat pak cik tak tahu ke bahaso canggeh2 ni hihi) bg Badan Amal dan Kebajikan Islam SMK Sungai Bayor, tompek pak cik ngaji alip ba ta satu duo tigo maso mudo2 dlu..

Malam ni pak cik nak tamboh sket crito ngan bantuan duo tigo koping gamba yg kawan pak cik scankan untuk pak cik. Banyok ekceli tp kawan pak cik ni pun hampeh jugak, dio scan duo tigo koping ni ajo. So tengok yolah dulu yang ni. Sajo pak cik nak imbau memori2 lamo maso mudo2 dlu sambil tunggu nasik ni masak haa…bak kato pak sedaro pak cik sebelom dio paseway ari tu, sapolah kito kan klu takdo memori silam..peaceee hihi.. 




makhluk2 Allah yg pak cik tak bleh lupo sampai mati insya-Allah..yg berdiri tu skang dah jd peguam pun..tercapai gak cito2 ekau kan..yg ngah sumbat satay dlm lubang idong tu skang buek Master kat UM, yg idong ngah kombang kek dopan tu plak skang ni sambung blaja lagik..dasat kan bebudak Balkis ni.


tigo orang sahabat pak cik yg takdo kek tompek lain kat muko bumi ni..yg paling kiri tu mantan ketuo kelas pak cik, skang jd Pengurus Bahagian kat PTS..yg blakang tu sambung studi lg dlm kos pengkomputeran..yg baju kaler biru tu duo ekor tu ialah  pak cik ngan budak Ma tadi. Diorang nilah penggerak utamo Balkis selain pak cik. 


ektibiti terawal geng Balkis. Bilo kami diberikan amanah mengimarahkan surau sekolah yg asalnyo bilik guru kendian diconvertkan jd surau, inilah tugas kami yg terawal..sebosar tigo buah bilik darjah, kami modified sampai jd surau, kemaih, cantek..alhamdulillah..tp tak lamo surau ni bertahan sobab dapek bangunan baru yg lagi comey pastu.


penggerak terawal Balkis..muko pueh hati lopeh berjayo menguboh bilik guru menjadik sebuah surau ntuk warga skolah..kek surau ni jugaklah kami berukhuwah..alhamdulillah =)

haa..ini ajolah buek maso ni..nasik pak cik pun dah masak tu..adioss..assemekom.

Khamis, 3 Mac 2011

BaLkiS

BaLkiS.

Assalamualaikum..

Lamo bonar pak cik tak masuk sini. Bersawang dah belog ni raso. Tapi pak cik raso jugak, perlu pak cik kobarkan yg pak cik amat-amatlah meraso bersaloh pasal tak update belog ni agok lamo jugok. Adapun pak cik perlu perjelaskan bahawo pak cik amat-amatlah sibuk sepanjang ompek minggu yang lopeh. Baru malam ni pak cik raso buleh bernapeh ngan aman damai penuh bakti nan permai bercahayo gemilang membawa ke harapan tatkalo fajar merestui ketekunan saujana mato yang memandang belog pak cik ni.

Insya-Allah, buek sementaro ni, pak cik tak buleh nak teruskan menghupdatekan belog ni ngan stori sbona berkenaan tajuk BaLkiS kek atas tu bekoz pak cik sedang menunggu nasik pak cik masak. Jadi insya-Allah, kalu sompek, duo tigo puluh minet lopeh ni pak cik storikan. Kalau tak sompek jugak, hah tunggulah yo esok ko, luso ko, insya-Allah pak cik updatekan. Sekian dulu. Assemekom.

Kojap..BaLkis? Sapo BaLkiS ni? Nak tau, stay tune okeh